280112 – dag achtentwintig


Yay, helemaal blij met mijn Rosebud tins die ik via Ebay gekocht heb! Daarbij scheelt het ook nog eens meer dan 30 euro als ik ze in Nederland had gekocht!

Voor een korte Rosebud review, klik op ‘Lees verder’.


Rosebud Salve 

Dit is de originele Rosebud. Een stevige lippenbalsem met een subtiel rozen geurtje. Het is een lippenbalsem zonder smaakje. Deze Rosebud salve is niet alleen voor je lippen. Je kunt dit tinnetje ook gebruiken voor droge plekjes rond de neus, droge knieën en ellebogen, nagelriemen en als ik de site van Rosebud moet geloven, helpt het zelfs tegen pluizig haar. Dit ga ik alleen niet uitproberen haha.

Rosebud Minted Rose Lipbalm

Deze lippenbalsem is praktisch hetzelfde als de Rosebud Salve, alleen is er bij deze menthol olie toegevoegd. Wanneer je deze lippenbalsem opsmeert begint het al subtiel te tintelen door de menthol.


Rosebud Menthol en Eucalyptus balm

Zoals je aan de naam misschien wel ziet, ruikt deze balsem naar menthol en eucalyptus. Wanneer je deze op de lippen smeert werkt het gelijk verkoelend. Deze balsem kun je ook meerdere doeleinden gebruiken. Wanneer je bijvoorbeeld verkouden bent, kun je deze onder je neus smeren, kleine brandwondjes en insectenbeten. De zalf is erg smeerbaar en lekker vettig.


Strawberry Lipbalm

Wat een lekker geurtje en smaakje! Ik ben sowieso altijd al gek op aardbeien haha. Deze lippenbalsem is wat harder dan je gewend bent van de voorgaande balsems die ik besproken heb. Na het één en ander te hebben opgezocht op internet blijkt dit alleen in het begin zo te zijn. Volgens de site van Rosebud is dit na de Rosebud Salve de meest verkochte tin. Ook deze balsem kan toegepast worden op droge nagelriemen, droge ellebogen/knieën etc. Het helpt bij de bescherming van de huid tegen vochtverlies.


Rosebud Brambleberry Rose Lipbalm

Deze lippenbalsem is weer praktisch hetzelfde als de Rosebud Salve alleen dan met toegevoegde geur en smaak van bramen. Ook leuk, de mevrouw op het blikje is de directeur van Rosebud Perfume Co. Dit is ook een officiële foto gemaakt door een professionele fotograaf in 1945.


Rosebud Mocha Rose Lipbalm

Dit is de nieuwste lippenbalsem in de collectie van Rosebud. Deze heeft een sterke geur van mokka, chocolade en vanille. Ik ben zelf niet zo’n mokka liefhebber dus ik ben er niet zo fan van haha (het is dat hij in het pakketje zat, anders had ik hem niet gekocht). Maar wanneer je dit wel bent, kun je het dus heel fijn vinden. Hij smeert weer hetzelfde als de Rosebud Original.

Ben je nu ook erg benieuwd en wil je ze ook eens uitproberen? Ik heb er voor gekozen deze tinnetjes via Ebay te kopen. Hier zijn ze vele malen goedkoper dan in Nederland. Via de officiële Rosebud site betaal je al €10,95 per tin. De prijs van Ebay ligt ronde de €5,- per tin.

 De verkoper waar ik ze van gekocht heb: ray050452

PS: Ik ben geen beautyblogger, het leek me alleen wel erg leuk om jullie te laten weten wat ik van de tinnetjes vind.

.

5 thoughts on “280112 – dag achtentwintig

Geef een reactie

